ATO letecká škola Aeroklubu Zbraslavice provádí výcviky pilota motorových letadel od základního výcviku PPL(A) nebo LAPL(A), po vyšší kvalifikace CPL(A), NIGHT, MEP land, FI(A). K výcviku používáme letouny Cessna 172, Zlin Z-43, L-40 Meta Sokol, Zlin Z-226 a pro vlekání pak Zlin Z-226 a Piper Pawnee.
Letecká škola AZ AIR vlastněná a provozovaná výhradně Aeroklubem Zbraslavice z.s. je držitelem osvědčení o schválení CZ/ATO-012. Dokážeme vychovat sportovní motorové piloty, ale také vyškolit zájemce o kariéru profesionálního pilota. Cvičíme ale také instruktory, a poskytujeme výcvik budoucím vlekařům.
V současné době poskytujeme zejména základní motorové výcviky:
- Pilot lehkých letadel – kvalifikace LAPL(A)
- Soukromý pilot letounů – kvalifikace PPL(A)
Podmínky pro výcvik PPL(A)/LAPL(A)
- Věk pro začátek výcviku není stanoven. Před prvním samostatným letem je třeba dosáhnout věku 16 let, pro praktickou zkoušku a získání pilotního průkazu 17 let věku.
- Osvědčení zdravotní způsobilosti třídy 2, které je potřeba od prvních samostatných letů.
- Průkaz radiotelefonisty, který je potřeba až od prvních samostatných letů.
Výcviky provádíme na moderních i na „klasických“ typech letounů. Po dohodě je možno si tyto letouny také zapůjčit. Díky tomu, že je Aeroklub Zbraslavice z.s. vlastníkem Letiště Zbraslavice a provozované letouny používá i k jiným účelům než je činnost letecké školy, jsou naše ceny velmi příznivé.
Další možnosti výcviku
Po absolvování základního výcviku pak dále nabízíme po dohodě tyto výcviky:
- Obchodní pilot letounů – kvalifikace CPL(A)
- Třídní kvalifikace pro vícemotorové letouny – MEP(A)
- Kvalifikace pro lety v noci – VFR NIGHT
- Létání podle přístrojů na jednomotorových letounech – kvalifikace IR(A)SEP
- Létání podle přístrojů na dvoumotorových letounech – kvalifikace IR(A)/MEP
- Výcvik letového instruktora – kvalifikace FI(A)
- Výcvik letového instruktora – kvalifikace FI(A) pro MEP
Dejte nám o sobě vědět 🙂
Zavolejte nám na telefon (+420) 327 591 286, nebo nám napište na vlp@lkzb.cz.
Časté otázky
V jakých měsících výcvik probíhá?
Výcvik na motorových letadlech je zpravidla možný téměř po celý rok, pokud je vhodné počasí a v zimním období provozuschopná vzletová dráha.
Je nutné mít kompletní finance před začátkem výcviku?
Ne, není to nutné. Peníze žáci prolétávají postupně. Na začátek výcviku je nicméně nutné složit zálohu na několik prvních letů s instruktorem.
K čemu mě opravňuje čerstvý průkaz?
Po získání průkazu budete moci létat zcela samostatně s motorovým letounem, pro který máte tzv. typovou kvalifikaci.
V případě, že budete držitelem průkazu PPL, nebo po nalétání 10 hodin, pokud budete držitelem průkazu LAPL, budete moci vzít s sebou na palubu další osoby.
Jaký je rozdíl mezi PPL a LAPL průkazem?
PPL(A) je celosvětově uznávaná pilotní licence dle standardů ICAO
LAPL(A) je evropský průkaz akceptovaný pouze v EU, opravňuje pilotoval letouny o max .vzletové hmotnosti 2000 kg a s maximálně čtyřmi místy pro posádku a cestující
Jak se mohu dál zdokonalovat?
Možnosti zdokonalování jsou v motorovém létání velmi široké – od kvalifikací pro vlekání, leteckou akrobacii, létání podle pravidel IFR, létání s vícemotorovými letadly, plánování složitých tratí uvnitř řízených prostorů, a podobně – záleží zcela na schopnostech, chuti, a finančních možnostech pilotů.